چرا باید وسیله نقلیه خود را بیمه شخص ثالث‌کنیم؟

اگر در اثر برخورد خودرو با افراد و خودروهای دیگر خسارت مالی و‌ جانی به آن ها وارد شود رانند مقصر موظف است خسارت های وارد شده را جبران کند.

عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث برای دارندگان وسیله نقلیه اجباری است و تردد بدون بیمه جرم است.

4 مورد از عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث

• یکی از عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث این است که پلیس فرد را جریمه می‌کند و خودروی وی به پارکینگ منتقل می‌شود. حال برای آن که شخص بتواند ماشین خود را از پارکینگ نیروی انتظامی بیرون بیاورد باید برای خودرو خود بیمه شخص ثالث بخرد و جریمه دیرکرد و هزینه پارکینگ را پرداخت کند.
• علاوه بر جریمه پلیس، شخص باید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کند. جریمه دیرکرد بیمه ثالث به صورت روزشمار و با توجه به نوع خودرو و تعداد سیلندر آن تعیین می‌شود.
• از دیگر عواقب نداشتن بیمه ثالث این است که امکان خرید و فروش خودرویی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیست وجود ندارد؛ بنابراین در صورتی‌که مالک خودروی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث قصد معامله آن را داشته باشد ابتدا باید برای وسیله نقلیه خود بیمه شخص ثالث تهیه کند.
• فرد فاقد بیمه ثالث تحت پوشش این بیمه نبوده و در زمان وقوع حادثه و تصادف باید خسارت‌های ایجادشده را از جیب بپردازد.

بیمه شخص ثالث ایران چه چیزهایی را پوشش میدهد؟

خسارات جانی و مالی واردشده به اشخاص زیان‌دیده با بیمه شخص ثالث جبران می‌شود. همچنین خسارت‌های جانی که برای راننده مقصر به وجود می‌آید تحت پوشش این بیمه است. سقف پوشش جانی بیمه شخص ثالث بر اساس نرخ دیه‌ای است که هر سال از سوی قوه قضاییه اعلام می‌شود؛ بنابراین سقف پوشش جانی چیزی نیست که بیمه‌گزار بتواند در آن تغییری ایجاد کند. اما بیمه‌گزار می‌تواند میزان پوشش مالی را به انتخاب خود تعیین کند و در صورت تمایل سقف آن را افزایش دهد.

چرا باید پوشش مالی بیمه ثالث را افزایش دهیم؟ برای درک این موضوع فرض کنید بیمه‌گزاری که پوشش مالی پایه یعنی 11 میلیون تومان را انتخاب کرده در تصادف با یک خودرو پژو 206 مقصر شناخته شود و همچنین 15 میلیون تومان خسارت به خودرو 206 وارد کند. در این صورت شرکت بیمه میزان خسارت را حداکثر تا 11 میلیون تومان پرداخت می‌کند و راننده مقصر باید 4 میلیون تومان از مابقی خسارت را از جیب بپردازد، بنابراین توصیه می‌کنیم به پوشش مالی 11 میلیون تومان بسنده نکنید و سقف پوشش مالی بیمه‌نامه را افزایش دهید.

برای خرید و فروش بیمه آتش سوزی با شماره زیر تماس بگیرید:

09122588623

همچنین برای سود آورتر کردن بیمه‌ نامه خود، در هر زمان می‌توانید از خدمات مشاوره بیمه آنیل یا مطالعه مقالات مرتبط با بیمه آتش سوزی در بلاگ کمک بگیرید.